شهید هوشــنگ محمــودجــانلو

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید هوشــنگ محمــودجــانلو

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید هوشــنگ محمــودجــانلو

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام هوشنگ محمودجانلو از شهدای دانش آموز شهرستان گلوگاه می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمدباقر
تاریخ تولد : 1342/02/01
تاریخ شهادت : 1360/10/12
محل تولد : گلوگاه
گلزار شهدای سفید چاه گلوگاه
نحوه شهادت : اصابت ترکش نارنجک
محل شهادت : نوسود - عملیات محمد رسوال الله
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

قسمتی از زندگی نامه شهید:

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۰ ب.ظ

هوشنگ در یک خانواده مذهبی و مستضعف به دنیا آمد. مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در شهر گلوگاه گذراند و برای تحصیل دوره دبیرستان به شهر بهشهر رفت. قبل از انقلاب در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی شرکت می کرد و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در راهپیمایی ها حضور خوبی داشت. با نهادهای انقلابی در حدّ توان و شرایط سنی، همکاری می کرد و در برنامه های اردوی نظامی و کلاس های آموزشی بسیج شرکت فعّالی داشت و در صف مبارزه با منافقین و ضد انقلابیون در سطح شهر، بسیار کوشا بود.

   در سال آخر متوسطه مشغول تحصیل بود که بنابر احساس تکلیف و مسئولیتی که نسبت به امام راحل (ره) و انقلاب و میهن اسلامی داشت، برای حضور در جبهه های جنگ علیه باطل در سپاه ثبت نام کرد و پس از گذرانیدن دوره آموزش نظامی در چالوس، همراه با تعدادی از دوستان و همشهریان خود درتاریخ 7/6/60 به کردستان، منطقه عملیاتی سومار عازم و در گردان امام حسین (ع) منطقه، سازماندهی و مشغول خدمت شد.

شهید در اولین عملیاتی که از طرف نیروهای رزمنده ایران علیه دشمن بعثی به نام محمد رسول الله به فرماندهی سردار شهید حاج همت شرکت کرد و با اصابت ترکش به خیل شهیدان پیوست.

خاطره ای از شهید و نحوه شهادت :

    شهید هوشنگ، بعد از حضور در جبهه به علّت ایثار و فداکاری و شجاعتی که از خود نشان داد، در مدت کوتاهی به عنوان مسئول خمپاره اندازهای گروه ویژه و بعد مسئول گشت قله های شمس، کلّه قندی، ...شد و سرانجام در عملیات برون مرزی رزمندگان اسلام در بلندیهای خاک عراق-  منطقه ی نوسود - در عملیات پیرورمندانة « لا اله الا ا... محمّد رسول ا... (ص)» به فرماندهی شهید حاج همّت شرکت کرد. . نوک پیکان عملیات را گروه ویژه رزمندگان گلوگاهی و نقطه ی پیشانی آن را شهید هوشنگ بر عهده داشت.

     ایشان پس از مجاهدت های فراوان در این عملیات و جنگ سنگر به سنگر در تاریخ 12/10/60  بر اثر اصابت ترکش نارنجک به گردن اش به فیض شهادت نائل شد و بدین گونه دعوت حق را لبیک گفته و عاشقانه به دیدار معبود و معشوق خود شتافت و در دفتر و کتاب شهادت نام خود را به عنوان اولین شهید بسیجی شهر گلوگاه در دفاع مقدّس ثبت نمود.     

۹۵/۰۵/۳۱ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی